Kollektivtrafikbarometern har gjorts sedan 2001. Genom att använda den som verktyg får många upphandlande bolag och kollektivtrafikmyndigheter ett mätbart, objektivt resultat för kundupplevd kvalitet på sin trafik, både lokalt och regionalt.
Antalet intervjuer är 100 000 och genomförs löpande under hela året via webb och telefon varav runt 39 000 med kunder (de som reser minst en gång i månaden). De som intervjuas i undersökningen är ett representativt urval av svenska folket mellan 15-85 år, både de som använder kollektivtrafiken och de som inte gör det.
Kontakt för rapporter och statistik: Mattias Andersson
Kontakt kring medverkan i undersökningen: Origo Group
Relaterade dokument
- Kollektivtrafikbarometern Temarapport Kvinnors och mäns resande (2022).pdf
- Kollektivtrafikbarometern Årsrapport (2022).pdf
- Kollektivtrafikbarometern halvårssammanställning 2022.pdf
- Kollektivtrafikbarometern - Tema Trygghet (2021).pdf
- Kollektivtrafikbarometern Årsrapport (2021).pdf
- Kollektivtrafikbarometern - Tema Distansarbete (2021).pdf
- Kollektivtrafikbarometern Rapport: Corona och funktionsnedsättning.pdf (2021)
- Kollektivtrafikbarometern Temarapport Coronapandemin (2020).pdf
- Kollektivtrafikbarometern Årssrapport (2020)
- Kollektivtrafikbarometern Årsrapport (2019)
- Kollektivtrafikbarometern Årsrapport (2018)