-
Prioritera regional trafik
Höjd prioritering av regional trafik vid tilldelning av tågläge, utveckling a...
-
Risk för ökade kostnader för särskilda persontransporter
Den statliga utredningen Samordning av särskilda persontransporter levererar...
-
Omfattande järnvägsregler med förändringsbehov
Svensk Kollektivtrafik har besvarat Trafikverkets samråd kring järnvägsnätsbe...
-
Ris och ros för utredning om automatiserade fordon
Automatiserade fordon innebär både möjligheter och hot. Det framgår av...
-
Ny regional indelning ger bättre samordning med myndigheterna
Svensk Kollektivtrafik ställer sig i sitt remissvar bakom Indelningskommittén...
-
Rimligt att fastighetsägare återför värden vid infrastruktursatsningar
Öka möjligheterna till värdeåterföring vid infrastrukturinvesteringar, skrive...
-
Fler informationsalternativ för att öka bältesanvändningen
Audiovisuell information kan ha större effekt på bältesanvändandet än...
-
Samverkan ger hållbar turism i Sverige
Dialog och samverkan mellan RKM och andra aktörer i samhället är viktigt för...
-
Ja till fri kollektivtrafik för unga
Det är positivt att staten främjar fri kollektivtrafik för ungdomar under...
-
Långsiktigt biodrivmedel efterlyses
Svensk Kollektivtrafik efterlyser långsiktighet för produktion och användande...
-
Nytt förslag begränsar öppen marknad
Svensk Kollektivtrafik håller inte med EU-kommissionen om att det bör införas...
-
EU diskvalificerar biodiesel
Det är positivt att EU-kommissionen vill minska transportsektorns miljöpåverk...
-
Ökad kollektivtrafik höjer trafiksäkerheten
Trafikanalys har i sin rapport Ny målstyrning för trafiksäkerheten analyserat...