-
En funktionshinderspolitik för ett jämlikt och hållbart samhälle
Myndigheten för delaktighet har lämnat ett förslag till ny funktionshinderpol...
-
Remissvar: Funktionella regioner kräver riktade anslag för infrastrukturen
Det regionala resandet måste underlättas om regeringen vill förbättra...
-
Kritik av Transportstyrelsens rutiner
Arbetssättet behöver ändras inom Transportstyrelsen för att inte svenska...
-
För tidigt att utvärdera prov i lokalkännedom för taxiförare
Det är för tidigt att utvärdera provet i lokalkännedom som infördes för...
-
Skapa förutsättningar för självkörande fordon
Det är viktigt att skapa förutsättningar för försök med självkörande...
-
Höjd beloppsgräns vid avdrag för resor till och från arbetet
Svensk Kollektivtrafik är mycket kritiskt i sitt remissvar till Finansdeparte...
-
Analys krävs för bonus-malussystemets konsekvenser
Svensk Kollektivtrafik är i grunden positiv till det införs ett nytt...
-
Svensk Kollektivtrafiks bidrag till fossilfri strategi
Energimyndigheten har fått regeringens uppdrag att ta fram en strategi för...
-
Tillgänglighetsplan behöver förtydligas
EU ställer krav på att medlemsstaterna ska ta fram genomförandeplaner för att...
-
Remissyttrande tillgänglighetskrav för produkter och tjänster
Remissyttrande angående förslag till Europaparlamentets och rådets direktiv o...
-
Öka forskningen för omställning av transportsystem
Energiforskningsanslaget bör öka för att snabba på utvecklingen mot ett...
-
Gå inte längre än EU-rätten kräver
Det finns inga skäl till att i svensk rätt föreskriva konkurrensutsättning i...
-
Alltför höga kostnader för höghastighetsbanor
Svensk Kollektivtrafik ser med mycket stor oro på de höga och kraftigt stigan...
-
Remissyttrande: Utveckla istället för avveckla trafiken på de lågtrafikerade banorna
Utveckla istället för att avveckla trafiken på de banor som Trafikverket kall...